הפרשת חלה לכלה

מצווה הפרשת חלה היא אחת משלוש המצוות של האישה (הפרשת חלה, שמירת נידה והדלקת נרות) שמשמעותה הוצאת כמות קטנה מעיסת הבצק (30 גרם) ממנה מכינים מאפים.
את הטקס המרגש נהוג לעשות בבית אם הכלה, ביום הקדוש אחרי הטבילה במקווה, יום או יומיים לפני טקס החתונה ואפשר לקיימו גם בליווי הרבנית.

מהו טקס הפרשת חלה לכלה?

טקס הפרשת חלה לכלה הוא טקס חשוב מאוד. בטקס עוד מימי התנ"ך. במהלך טקס זה מפרישים חלה לכהן בבית המקדש ונושאים אליו תפילה. מדובר על טקס עוצמתי מאוד המלא בסגולות וברכות והוא בלתי נפרד מחגיגות החתונה. הטקס עצמו מתחיל בהכנת הבצק ולישתו תוך כדי אמירת ברכת התפילה של הפרשת החלה ועטיפתו בנייר כסף לצורך השריפה. במהלך הטקס יכולה האישה להגיד כמה ברכות אשר נועדו לסגולות עבורה.

מדוע חוגגים את טקס הפרשת חלה לכלה?

טקס הפרשת חלה נחגג על מנת לסמל את נישואיה הקרבים של האישה. באמצעות טקס הפרשת החלה לקבל סגולות וברכות בריאות, פריון, פרנסה טובה ועוד. הטקס עצמו הוא אחת משלושת המצוות החשובות ביותר.
 

סגולות טקס הפרשת חלה לכלה

טקס הפרשת החלה לכלה  הוא טקס בעל סגולות רבות. הוא עוזר בבקשות של בריאות, פרנסה טובה והצלחה ואף זיווג לרווקות. הפרשת החלה היא מצוות חשובה מאוד לאשה בדומה למצוות הדלקת הנרות  או שמירת נידה ולכן היא מאוד חשובה בטרם חגיגת אירוע החתונה. חוויה עוצמתית זאת מעודדת לקראת אתגרים שונים העומדים בפני הכלה העתידית והיא אף עוזרת לנשים רווקות למצוא את זיווגן ההגון תוך זמן קצר לאחר הטקס עצמו.
 

מתי חוגגים את טקס הפרשת חלה לכלה?

את טקס הפרשת חלה לכלה חוגגות הנשים בטרם האירוע החתונה. כמו כן, ניתן לחגוג את טקס הפרשת החלה גם באירועים נוספים כגון: כניסה להריון, לידה, בת מצווה, יום הולדת ועוד. במהלך הטקס מבקשת הכלה פרנסה, פוריות ובריאות.

Shopping Basket

תפריט נגישות